Printer kopieerapparaat voor kleine bedrijven?

Bij sommige bedrijven zie je veel kantoormachines naast elkaar staan. Een printer, een kopieerapparaat, een fax, een frankeermachine, een scanner en noem zo maar op. Door de hoeveelheid apparaten is veel ruimte nodig en de aanschafkosten van alle apparaten zijn vaak enorm hoog. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat door de nieuwste technologische snufjes veel apparaten van extra mogelijkheden worden voorzien waardoor andere niet meer nodig zijn. Hier is een printer-kopieerapparaat er één van.

Wat is een printer-kopieerapparaat?

Dit is een kopieerapparaat met een extra functie ingebouwd waardoor er ook geprint kan worden. Maar je kan het ook andersom zien; een printer die ook kan kopiëren. Het is in ieder geval een apparaat met de functionaliteiten van minimaal kantoormachines bij elkaar gevoegd.  Zo hoeven medewerkers niet naar een andere afdeling om te kunnen kopiëren maar kunnen ze met één machine zowel printen als kopiëren.

Voordelen Er zijn vele voordelen te noemen voor het aanschaffen van een printer-kopieerapparaat.

  • Geen losse apparaten meer
  • Ruimte besparing
  • Kostenbesparing in zowel onderhoud als aanschaf
  • Efficiënter werken
  • Energie besparend
  • Drukkosten verlagend
  • Bespaart de kosten op toners

Wat is een multifunctional?

Dat is een nog uitgebreidere versie van het printer-kopieerapparaat. Hierin zijn nog meer functies ingebouwd waardoor de voordelen nog interessanter worden. De meeste multifunctionals zijn een printer, scanner, kopieerapparaat en fax in één. Met een paar drukken op de knop kunt u printen, kopiëren in kleur of zwart-wit, scannen, faxen en zelfs e-mailen.

Printer-kopieerapparaat voor kleine bedrijven?

Veel mensen denken dat een printer-kopieerapparaat of een multifunctional alleen interessant is voor de grotere organisaties. Maar niets is minder waar! Ook voor de kleine bedrijven is deze combinatie echt een uitkomst. Denk aan de ruimte die vrij komt als alle losse apparaten worden vervangen door maar  1 unit. En wat te denken van het  allerbelangrijkste;  de kostenbesparingen! Tevens zijn er diverse maten en soorten printer-kopieerapparaten op de markt te vinden. Dus voor iedere organisatie is een versie te krijgen die perfect past in de huidige situatie van het bedrijf. Hierdoor is het voor elke organisatie mogelijk en handig om een printer-kopieerapparaat aan te schaffen.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf?

Het is sterk aan te raden om eerst goed te kijken wat op moment de werkelijke wensen zijn en waar zeker verbeteringen dienen te worden doorgevoerd. Denk hierbij aan  de ruimtebesparing bijvoorbeeld. Voor welke medewerkers zou het efficiënter zijn om een printer-kopieerapparaat te hebben waar ze tegelijkertijd kunnen printen en kopiëren?  Zodat ze bijvoorbeeld niet meer naar een andere afdeling hoeven te lopen. Wat gaat dat in tijd schelen? Het is ook belangrijk om te denken aan de hoedanigheid van andere apparaten zoals de scanner en fax.  Worden deze veel gebruikt, zijn ze aan vervanging toe?  Hoe hoog zijn de onderhoudskosten voor deze apparaten? Misschien is het dan direct handig om te kijken of de aanschaf van een multifunctional de beste oplossing is.

No tags for this post.

B2B infos

Comments are closed.